Wellington

22 december 2015 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Als dan om 9 uur in de ochtend op je deur geklopt wordt en je niets vermoedend de terras deuren opent en je ziet dit plaatje, dan is je vakantie compleet. Marc, de eigenaar van ons prachtige B&B heeft een tafel klaar gezet met kleedje en al. Alles  wordt daarna vers aangeleverd, van jus tot aalbessen, van ei tot spek. Het is er allemaal en wij laten het ons smaken.

Na ontbijt en douche zijn we in de auto gestapt op weg naar het Abel Tasman Nationaal park. Met water taxi het Tasmanmeer op en afgezet aan een maagdelijk strand. Schoenen uit, want de boot kon niet vlakbij het strand komen. We hadden ruim 2 uur de tijd om een wandeling van 6,5 km te maken. Die tijd hadden we ook echt nodig want de wandeling was pittig. Flink de berg op, door dalen, over smalle hangbruggen, alles meegemaakt. Maar, we waren op tijd op het volgende strand, waar we weer werden opgepikt om rond de klif te varen. Het was geweldig!

Na deze avontuurlijke dag een dagje relaxen met 28 gr. Zo warm hebben we het nog niet gehad. Eindelijk een topje uit de koffer. 's Avonds in de city gegeten. Op de menukaart BITTERBALLEN. Duck bitterballen welteverstaan. Klein grapje van de kok, Nederlander, i.p.v. dutch dus duck en dan die ballen. Ze waren bijzonder. Na een simpele hap nog snel door een authentiek straatje waar huisjes uit laat 1800 stonden. Ook daar nog wat foto's gemaakt.

Nu zijn we aangeland in Wellington op het Noorder eiland. De vakantie is dik over de helft. Van de oversteek geen foto's want het regende. Wel lekker gegeten bij een Belg. Morgen wordt het goed weer.