Auckland

11 januari 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

We hebben onze laatste stop in NZ bereikt, Auckland. Nu nog een paar kilometer naar het vliegveld en dan zit de reis erop.

Ons past een woord van dank voor onze 3e held, small T, die ons 5.500 km door dit land heeft gebracht. Een automaat (NZ-landers vinden net als ik schakelen volstrekt overbodig), die het prima deed. Je mag hier toch maar 100 km/ uur. Natuurlijk heb ik big M wel een beetje gemist ....

Onze eerste 2 helden (zie verslag Te Anau) hebben het verder prima gedaan. 1500 foto's met de Sonnie, waarvan jullie er 200 hebben kunnen zien, en de Ecco's laten nog geen spoor van slijtage zien, en heerlijk lopen, geweldig! Het schijfje van het kleine cameraatje is pas voor eenzesde gevuld!

De foto's direct geback-uped op de iphone (onze 4e held) en via de Cloud en Wifi, die vrijwel overal goed was, direct bekeken op de ipad en verwerkt in het blog.

In de auto je eigen muziek via nr4 en met TomTom veilig door het land. Op eerste kerstdag de kerst-cd van Mathilde Santing helemaal grijs gedraaid tijdens de prachtige rit van Napier naar Waioru. Contact met de familie via Facetime.

Wat een ongelofelijke techniek allemaal, vooruitgang! En ik heb nog lang niet alles genoemd. Vakantievieren in de moderne tijd.

In Kerikeri zijn we op zoek gegaan naar de oudste huizen van hout (1820 ) en steen (1853). Voor deze nieuwe wereld is dat, begrijpelijk, heel oud.

Een toiletbezoek heet vanaf nu bij ons nooit meer anders dan een 'hundertwassertje doen". Kijk naar de foto's hoe een Oostenrijkse kunstenaar ons koninklijk laat voelen bij zo iets eenvoudigs als een toiletbezoek.

Gisteren in ons hotel een arrangement met hapjes en een drankje op de 12e verdieping. Met uitzicht op de sky tower en skyline van Auckland. Daarna konden we een plaatsje bemachtigen in het restaurant van de tower op 192m hoog. Daar kwam een sky jumper voorbij zoeven, de waaghals.

Op onze laatste dag vandaag een bezoek aan de stad, de waterfront en de beach, waar we nog een paar mooie plaatjes konden schieten.

Morgen reizen we na 7 heerlijke weken terug via Kuala Lumpur.

Tot snel en tot ziens

1. Agnes & Albert:
    11 januari 2016
    jullie hebben een prachtige reis gehad tot nog toe hartelijk bedankt dat we meemochten reizen .we wensen jullie ee agnes en albertn hele goede thuis reis
    tot gauw liefs
  2. Maartje Teeuwen:
    11 januari 2016
    Fantastisch om allemaal te lezen; jullie hebben n heerlijke reis gehad volgens mij!!

Goede terugvlucht en wanneer zijn jullie weer in Nederland?

Groetjes, Maartje
  3. Jannie Oude Vrielink:
    Lieve Lorette en Gert,

Na 7 weken weer naar het koude Nederland.
    Een hele overgang.
    Denk dat alle mooie beelden die jullie hebben gezien nog lang in het geheugen blijven.
    Fijn dat alles volgens planning zo goed is gegaan.
    Wens jullie alvast een goede reis terug!

Liefs,

Jannie en A3
  4. Alice McGuckin:
    12 januari 2016
    Lieve Gert en Lorette wat heb ik genoten van jullie reisverslag leuk hoor om zo lekker vanuit een gemakkelijke stoel bij de pellet stove te lezen wat jullie allemaal beleven. Te gek hoor. Een hele goede reis terug naar Nederland. Liefs Alice
  5. Trees en Charles:
    12 januari 2016
    Beste Lorette en Gert,wat zijn de weken voorbij gevlogen.Volgens mij komen de mooie verhalen nog vaak voorbij ,geniet nog van de laatste dagen in NZ .. en een goede terug reis.TeC