Paihia

5 januari 2016 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Wij zijn nu aangekomen in Paihia, waar we 6 dagen blijven om bij te komen van de reis en nog wat vakantie te vieren.

Twee dagen regen en gisteren weer redelijk weer hebben ons bezoek aan het Coromandel schiereiland helaas een beetje bedorven. Al het moois ziet er dan toch minder uit en je kunt niet veel doen, zie de foto's van de krijtrotsen en hot water beach.

Maar het treintje van Barry in Coromandel heeft een dak en daar kun je dus ook in de regen in. Deze bijzondere man heeft een smalspoorbaan op de berghelling gelegd, waarmee je een rit naar de Eyefull Tower maakt over wissels en krakkemikkige bruggen ... Onderweg nog een storing. Je vraagt je af of je het gaat redden, maar we zijn weer heelhuids beneden gekomen. Zie film.

In Coromandel en Warkworth weer prima B&B's getroffen. De rit langs de kust op advies van de b&b-baas leverde nog een bezoek aan het verrassend leuke Waitawapark op. In Warkworth leuke gesprekken met Engelse immigranten, die helemaal voor NZ zijn gevallen.

Daarna op weg naar Kitty, ex collega van Lorette (40 jaar geleden) en al 23 jaar in NZ.  Rob en Kitty wonen op een landgoed met middenop een 'stuurhut' echt waar, van een oud schip. Voor een schip op land heb je geen vergunning nodig. Met veel gedoe op transport naar hun eigen Whangarei. Daar zitten ze nu al drie jaar met gratis schitterend uitzicht op de vallei en hopen in augustus eindelijk in hun prachtige nieuwe onderkomen te kunnen gaan wonen. Lang geduurd, maar dan woon je wel op stand! Rob is een verzamelaar van oude motoren, tractors, enz. Ze hebben allemaal een plaatsje in het nieuwe bijzondere gebouw. Het Lohman museum is er niks bij. Het bezoek was bijzonder en zeer hartelijk. Wat een ontvangst. Kitty had heerlijke broodjes speciaal gekocht en de tafel was rijk gevuld met heerlijkheden! Kostte nog moeite om op tijd te vertrekken, dat hoef ik niet uit te leggen.....Rob heeft ons nog een prachtige weg door het binnenland gewezen, met op het eind oversteek met een pont. Te gevaarlijk om langs de weg foto's te maken, maar geloof maar dat het weer een bijzonder mooie tocht was.

1. Kitty en rob:
    4 januari 2016
    Leuk om jullie verslag te lezen, waarvan wij deel uitmaken! We hebben het erg leuk gevonden om jullie na zo'n lange tijd, hier in NZ weer te ontmoeten. We wensen jullie nog heel veel plezier en mooi weer in de Bay of IJslands. Groetjes Kitty en rob
  2. Willem:
    5 januari 2016
    Zo hè hè, eindelijk gaan jullie chillen...! Geniet nog maar even van het prachtige land en de warmte (hoop ik toch); hier in Nederland code rood...
  3. Jannie Oude Vrielink:
    6 januari 2016
    Hoi Lorette en Gert,

Wat jammer dat het niet gelukt is om te face-timen met Kitty en Jou en mij.
    Hoorde vanmorgen van Miny dat ze het heel leuk hebben gevonden dat jullie zijn geweest.

Leuke foto van jullie vieren!
    Geniet nog van de verdere reis en de warmte van hier is het nu koud en glad

Liefs, Jannie en A~dri