Paihia 2

8 januari 2016 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Vandaag zitten we in zwaar weer. Hele dag regen, dus tijd voor het blog. Morgen zal het weer goed zijn, maar het zijn niet de subtropische dagen geworden waar we op hoopten.

Ook hier toch nog het nodige gedaan vanuit ons prachtig gelegen hotel bij de Haruru watervallen en de Waitangi lagoon, net buiten Paihia. Natuurlijk de heilige Waitangi grond bezocht waar NZ is ontstaan. Een beetje Maoricultuur gesnoven.

Op dinsdag de lange tocht naar Cape Reinga, dus vroeg op. Met een bus op een vrachtwagen langs de stranden aan de oostkant met ragfijn zand. Cape Reinga lag er mooi bij en is de tocht alleszins waard. Maar het spectaculaire zat 'm in de terugtocht langs de enorme zandduinen en de 90 miles beach tour. Vanaf de zandduinen met plank naar beneden: We hebben het er maar niet op gewaagd met ons krakkemikkige gestel, maar wel spectaculair om te zien. En daarna met 90 km per uur over het strand, waar een paar uur later water ligt! Zo hard als een betonvloer. Onder andere ook langs de hole in the rock en de schelpenduinen, wat samen met de mooie luchten weer prachtige plaatjes opleverde.  En een film.

Gisteren rustig aan, omgeving hotel bekeken en gegeten op wijngaard Ake Ake, wat for ever and ever betekent. Wat ons betreft: NZ for ever and ever een prachtig land om nooit te vergeten!

1. Trees en Charles:
    8 januari 2016
    Met vol bewondering lezen wij deze fantastische verhalen,het is genieten
    op deze verre afstand,hou de moed er in,ga nog even lekker genieten van de zon!! het is zo weer voorbij? En dan kan je ons nog blij maken met jullie mooie verhalen...TeC
  2. Agnes & Albert:
    8 januari 2016
    spannend zeg het is heel bijzonder allemaal we genieten er lekker van mee liefs albert en agnes
  3. Ellen:
    9 januari 2016
    Wat een stranden, gigantisch. Het houdt nooit op daar, met mooi te zijn. Geniet nog even. Wij zullen intussen zingen, wie weet nog een Maori-lied !
    ellen
  4. Hannalies Hairdryer:
    9 januari 2016
    Mooie reis, mooie foto's, mooie verhalen. Dank jullie wel.
    Voor ons ook leuk om eea weer langs te zien komen. Ik heb ons verslag (2010) weer eens opgedoken en doorgelezen. Het was inmiddels door anderen 56.282 x bekeken. Echt waar! Veel belangstelling voor het land. En terecht.
    Goede reis naar KL en BH (back home). Cheers!