Hahei

2 januari 2016 - Hahei, Nieuw-Zeeland

Helaas, helaas, aangekomen in Hahei, waar we speciaal voor hebben omgeboekt, hebben we regen. Niet een klein beetje, een hoos!! Vanwege dit slechte weer is onze topper van gisteren ook niet door gegaan. We zouden naar een nog werkende vulkaan met een ferry. Boot en vulkaan hadden veel te bieden. Wij zijn er niet geweest, dus plaatjes hebben we ook niet.

In Rotorua hebben we werkelijk prachtig weer gehad. De 'wonder' baden hebben we bezocht. Zou goed zijn voor gewrichten, in ons geval niet verkeerd. De baden waren heet, zaten vol mensen die naarstig een schaduwplekje in beslag namen en het zuiverende werk moet nog blijken.

Aan het einde van de middag werden we opgehaald door een busje, busje kwam op tijd, voor een toeristische toer naar een oorspronkelijk Maori dorp. Dit alles geboekt met show en een heuse Maori hap. Welkom geheten door een sort off JOE in 16 talen, voelden we ons gelijk thuis. Aan onze tafel zaten mensen uit Munchen, Sidney en Zweden. Internationaal dus, met ook nog de Maori's erbij....De Waku met echte krijgers kwam voorbij door de jungle. Daarna een show van formaat met zang en ook nog de Haka. Zie filmpje. Na al dit moois schoven we aan, de Maori 's hadden heerlijk gekookt, het smaakte allemaal heerlijk.

De volgende dag vertrokken we naar Whakatane. Eerst nog wel EGGS BENEDICTS op een terras in Rotorua, dat lieten we niet schieten!! We werden uiterst vriendelijk ontvangen in B&B Alfresco van Sue en Neil. Alles uit de kast, ja zelfs golfclubs. Gert maakte dankbaar gebruik van het aanbod om op de baan van Whakatane nog een rondje te lopen. Een baan langs een baai en de Oceaan, bijzonder. Aanvankelijk wilden we die dag met de Ferry naar het White Island om daar al dat prachtigs te gaan zien, maar de boot was vol.... en dus werd die toer voor de volgende dag gepland. Helaas kregen we dus bericht dat de toer was afgelast vanwege voorspeld heel slecht weer, zie boven.

Nu dus in Hahei, nog regen dus weinig te doen. De B&B valt ook nog zwaar tegen, zul je altijd zien, maar we kijken uit naar mooi weer, overmorgen en hopen weer prachtige plaatjes en verhalen te maken. Gaat lukken, dit kunnen we hebben, al zoveel moois gedaan en gezien. Wel nog leuke foto's kunnen maken door de regendruppels heen en 's avonds in de kerk gegeten. Een spaanse tapas  in een Spaans restaurant, dus in een verbouwde kerk. Bidden en eten, voor alles komt er een tijd.

1. Kiwi vrinten:
    1 januari 2016
    dear Lorette & Gert,

once again Best Wishes for a Happy Healthy and Loving 2016. Jammer dat het weer even tegenzit. Duimen dat het weer snel weer goed wordt, zeker met Coromandel Island in het voorzicht. Het is daar zo mooi, superlatieve schieten tekort om dat te omschrijven. Dat moet je met eigen ogen gezien hebben. Staat een modderbad nemen in Hot Water Beach op de planning ?

Al is het een supertoeristische show, toch krijg je wel een indruk van de tradities van de Maori's. Heb die show in 2005 gezien, de achtergrond is nog identiek als op jullie foto. Enkel de Waku met krijgers was nog geen onderdeel. Toentertijd prepareerden ze een originele Hangi op traditionele wijze, met verhitte stenen en het voedsel afgedekt met palmbladen in de grond om langzaam te garen. Dat mag tegenwoordig niet meer heb ik begrepen.

Geniet telkens weer van jullie verhalen, en het doet me goed dat ik merk dat jullie het perfect naar de zin hebben, buiten de af en toe nasty weather.

Op naar zonneschijn en nóg meer gein.
    Hartelijke groeten,
    Gerard & Wilm@
  2. Hannalies Hairdryer:
    2 januari 2016
    Lieve Lorette en Gert,
    Onze beste wensen voor 2016.
    We genieten vd verhalen op jullie blog en reizen zodoende een stukje mee. Wat een mooi land is het! We hopen dat jullie nog een mooie tijd daar hebben, met veel zon en bloeiende Pohutukawa bomen. Veel liefs.