Nelson

19 december 2015 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Vanaf ons hutje: Paroa hotel in Greymouth zijn we nogmaals over de prachtige weg naar de Pancakes rotsen gereden, in Punakaiki. We stonden daar nu op een ander tijdstip, de zon gaf een heel ander licht. Mooi dat we dat met een dag eerder konden vergelijken, toen de zon vanaf zee scheen en nu vanaf land. Daardoor kregen we andere plaatjes dan eerder. Nu was het een stuk kalmer rondom de 'laagjes rotsen'.  Kijk en vergelijk, zie de foto's.

Naar Westport gereden om zeehonden te spotten. Lekker lui lagen ze daar. Sommige namen een duik in het steenkoude water van de Tasmanzee. Onder de paal, zie foto, konden we bekijken hoever we van huis zijn!  Murchison was niet ver meer en later op de avond kleurde de lucht rood en paars. Wonderschoon, zoals zoveel in dit land.

De volgende dag  naar Blenheim via de wijnroute. Het landschap was fascinerend. Zoveel wisselingen in korte tijd. Het hotel kon nog net op tijd regelen dat we mee konden met de wijn/proeverij/bus. Langs verschillende wijngaarden mochten we los gaan. Heel wat slokjes samen werden flink wat glazen, maar de bus chauffeur reed ons kalm en nuchter door het wijnland en na elke proeverij werd het joliger. Niemand van het gezelschap had een kwade dronk. Dat scheelt een slok. Omdat er nog wat tijd over was, reed Chris, de busman, ons naar een chocolade fabriek. Gert kocht gelijk maar een doos van al het zoet. Wel besteed.

Vandaag zitten we in Nelson in een schitterende lodge. De route er naar toe was prachtig. Via de Queen Charlotte Drive langs de fjorden en de haven van Picton ( daar ligt onze ferry die ons over drie dagen naar het Noorder eiland vaart)  kwamen we aan in Nelson. Op het mooiste uitzichtpunt van de road hebben we onze stoeltjes uitgepakt en heerlijk koffie gedronken!

1. Willem:
    19 december 2015
    Jullie krijgen de smaak te pakken volgens mij. Goed om te zien en te lezen!
  2. Kiwi vrinten:
    19 december 2015
    sorry folks: moest uiteraard in vorig verslag schrijven dat het NIET continue mag tegenzitten, oeps pijnlijke slip of the fingers. wil niet belerend zijn, maar Punakaiki is de juiste benaming (de voor vermelding in de fotoalbum). een bijzonder fenomeen die opgestapelde pannenkoeken. je moet er enkel niet de tanden inzetten, daar is alleen de tandarts blij mee. Het is uiteindelijk Murchison geworden als overnachtingsstop, goede keus. en voor de zoveelste maal geluk dat ze min of meer op jullie wachtten bij aankomst in Blenheim zodat jullie de dorst op prettige wijze konden lessen.
    Als ik het goed begrijp hebben jullie (slim bekeken) de Queen Charlotte Drive gereden na vertrek uit Blenheim via Picton op weg naar Nelson. nog mosselen gegeten in Havelock ???

best regards Wilm@
  3. Hannalies Hairdryer:
    19 december 2015
    Leuk om jullie verhalen te lezen en 'Sonnies' super foto's te bekijken. Mooi land! Ooit was het hier bij ons ook (een beetje) zo, denk ik. Ongerept en gemoedelijk. Geniet ervan. Samen.
    Goed dat jullie de wijnproeverij en de overtocht naar Noord Eiland op verschillende dagen doen! Scheelt een zakje! Enjoy. Grtjes.
  4. Agnes & Albert:
    Jahhh,
    een zeehond zijn lijkt mij het ultieme bestaan||||
    Groetjes Albert & Agnes
  5. Maartje Teeuwen:
    20 december 2015
    Geweldig om te lezen - wij gaan er zeker nog een keertje naar toe!! Groet en dikke kus, Maartje