Wanaka

13 december 2015 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Inmiddels zijn we in Wanaka aangeland en hebben we Mount Cook (Aoraki, hoogste berg van NZ en heilig voor de Maori's) achter ons gelaten. We zaten daar in het Glentennerpark in het meest linker appartement op de foto. Lake Tekapo lag er mooi bij met een bijna groene kleur. Bij Mount Cook zijn we luxe gaan eten in hotel Hermitage. Gert nam geit (Tahr) als hoofdgerecht en voor mij was de zalm het meest aantrekkelijk. Voor het eten hebben we een flinke wandeling gemaakt in de Hooker Valley. Over eng slingerende hangbruggen, die behoorlijk wat water moesten overbruggen, en mooi aangelegde nieuw houten paden liepen we met veel toeristen naar het einde van de Hooker gletsjer.  Onderweg de Mount Cook-lely in bloei. Daarna op een ellenlange trap, ook nieuw, het einde van de Tasman gletsjer bekeken.

Terug over de Lindispass, eerst nog de Clay Cliffs bekeken. Een flinke wandeling over rotspartijtjes naar een indrukwekkende rotsformatie. De foto's geven niet helemaal weer wat we daar zagen. Het was verrassend mooi. Onderweg in de bermen veel beemdgras. Prachtige lupinen in paars en roze, met soms gele brem er nog tussen. Beemdgras deed me trouwens denken aan die rustige lieve honden met veel haar, hond en vacht. Het beemdgras stond te wuiven. Hoe leuk kan het zijn langs de weg?

Vanmiddag golfen! Loretje kan door een nog steeds pijnlijke hand niet spelen en is mijn caddy, jammer en een beetje treurig

1. Agnes & Albert:
    14 december 2015
    wat een mooie natuur echt genieten die brug is wel eng zeg erg vervelend voor Lorette met pijn in de hand
    hier alles goed wat zullen jullie weer moeten wennen in ons kikker agnes en albertlandje straks . liefs
    mvg agnes en albert
  2. Ellen:
    14 december 2015
    Het staat je prachtig, Lorette, al die blauwe lupinen. Die natuur daar is wel overweldigend. Je zou er zo zin in krijgen.
    Jammer van die gewrichten. Ik hoop dat het toch echt een keertje minder wordt. Liefs, Ellen
  3. Agnes & Albert:
    15 december 2015
    Lorette & Gert
    Dank voor jullie fotos . Ze zijn prachtig en jullie plezier spat er van af.
    Ja, dat zouden wij ook wel willen; het lijkt er op dat jullie inderdaad het mooiste plekje op aarde hebben gevonden.
    Het moet jullie duidelijk zijn dat we blij zijn met deze prachtige blog; nodeloos om te zeggen 'Ga er svp mee door!!! '
    Groetjes Agnes & Albert
  4. Trees en Charles:
    15 december 2015
    Ha die Lorette en Gert zeer indruk wekkend een hele mooie natuur en dan zo lekker hoog, prachtig je moet geen hoogte vrees hebben.geniet ervan ,dan doen wij ook via de foto`s .... groeten TeC