Mount Cook

10 december 2015 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Vandaag op weg naar Mount Cook. Een lange rit van 450 km. Komt goed uit want het weer slaat hier om na 3 prachtige dagen in een gebied waar het volgens de kenners 400 dagen per jaar regent. Kijk overigens net naar buiten en zie een betoverend mooi beeld. Een deel van bomen beschenen door de zon tegen een zwarte lucht. Zie foto!

Afgelopen dagen in zuidelijkste punt van onze reis. Milford Sound (een fjord) bezocht met zeehonden, lagen in de zon te snurken. Ook nog mini pinguïns. Onderweg er naartoe de Mirror Lakes. Voor de horden Chinezen uit, want die zijn hier heel veel. Langs en in de bermen volop gele brem en lupinen. Bij THE lake het geluid en gefluit van honderden vogels. Het meer zag uit als een spiegelgladde ijsvloer. Koel en glad, alles weerkaatste.

In de avond tijd voor een boek, 'vele hemels.....(zeg maar)' en Gert via zijn NOS app, geloof het of niet, PSV, ook nog winnen. Wel met oordopjes, hoewel de mimiek mij tijdens het lezen niet ontging. Spannend was het dus, maar de winter doorrrr!

Gisteren gewandeld langs het Te Anau meer, en een grot bezocht met gloeiwormen. Fenomenaal. Helaas geen foto's van maar het was fantastisch! Later vertellen we het verhaal wel..

1. Kiwi vrinten:
    9 december 2015
    Hallo Lorette & Gert,

toch geen slecht advies geweest om vroeg te vertrekken naar Milford Sound. Chinezen kom je overal tegen, om die voor de lens te krijgen hoef je niet persé helemaal naar NZ af te reizen. gelukkig was de zon jullie goed gezind, zodat de Mirror Lake haar naam eer aan kon doen. fraaie foto's en leuke verhalen. hoop dat het weer bij Mount Cook ook meezit, dan tekent de berg zo fraai af tegen een blauwe hemel. ook het groene meer licht dan zo mooi op. ben benieuwd. I'll keep my fingers crossed.
    Enjoy ! Best regards.
  2. Ellen:
    10 december 2015
    Genoten van jullie prachtige plaatjes. Wat een indrukwekkende natuur. Jammer dat het zo ver is, anders ....
    Liefs, Ellen
  3. Mia:
    10 december 2015
    Inderdaad een spiegel! Prachtige foto's, krijg er zin in. Fijn dat ik op deze manier mee mag genieten! En jullie hebben nog zo'n tijd, dus niet haasten hoor.
    Groet, Mia
  4. Agnes & Albert: