Te Anau

7 december 2015 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Gelukkig hebben we de foto's nog! Na een mooie tocht langs Wakatipu meer naar Glenorchy zijn we naar het oude plaatsje Arrowtown gereden. Het is een oud gouddelvers stadje. Het museum met gouddelvers attributen was ouderwets maar knus.

Onderweg veel sportieve activiteiten gespot. Raften, mountainbiken, en andere excentrieke vrijetijdsbestedingen. Op het meer zagen we diverse figuren landen op het water aan een veelkleurig bolstaand scherm. Paragliding dus, ook nog een landing op een droge wei gezien. De parachute's werden opgerold, om zelf te springen waren we dus helaas te laat. Maar er kwamen nog kansen bij de brug Kawarau. Daar stonden ze klaar om zich aan een elastiek naar beneden te laten vallen, 43 meter diep. Als pensionado mochten we for free ook vallen, maar foto's maken leek ons wel genoeg. Er stonden ook nog twee jochies klaar ( iets ouder dan Mats!!) die zich, zonder gil of kreet naar beneden lieten vallen. De ouders stonden erbij en zagen dat het goed ging......

's Avonds afscheid genomen van Queenstown met een mooie zonsondergang aan het meer.

En nu in Te Anau klaar voor tocht naar Milford Sound. We verblijven in een mooi huisje.

Tot slot nog iets over mijn (Gert) 2 helden. Casual golfschoenen waar ik nu al de hele week subliem op loop en een heel klein cameraatje van Sony met superzoom en zoeker waar de meeste foto's mee zijn gemaakt. Allebei een schot in de roos voor zo'n reis. Vooral de camera, op advies van mijn allergrootste heldin gekocht, is GOUD.