Sydney

3 december 2015 - Sydney, Australië

Ook het tweede tijdverschil, nu 3 uur, hebben we gehad. Plus een vlucht in de nacht met een nieuwer toestel maar slechte stoelen, kortom een veel slechtere reis dan het eerste stuk. Maar de jetlag valt mee. Bij aankomst  dinsdag 37 graden maar beter te hebben dan de zwoele hitte van Kuala Lumpur.

Zitten in de Thaise wijk in Sydney, dus direct  de beste Thai gepakt voor de maaltijd. Reserveren bij de deur en half uur wachten! Maar dan heb je ook wat. Superlekker.

Gisteren temperatuurval naar 20 graden, wel heerlijk loopweer. Naar de opera natuurlijk. Inderdaad fantastisch, van wereldklasse! Tijdens de rondleiding stond Vladimir Ashkenazy het Sydney symphony-orkest te dirigeren bij een repetitie in de grote zaal (2700 man). Helaas mochten we geen foto's maken.

Daarna de eerste Australische huizen na de kolonisatie bekeken in The Rocks. Veel historie heeft Australië natuurlijk niet.

Op onze laatste dag in Sydney en bij onze laatste bezoeken aan de Starbucks van de overkant hebben we nieuwe namen aangenomen om op een fatsoenlijke manier aan koffie te komen. Met GGGGert kom je hier niet verder, daarom vanaf nu Tim!

Na de koffie een bootreis gemaakt met de Ferry, ook weer langs de Opera. Terug door het park met een rustpauze in de zon en de kathedraal en nog wat monumenten onderweg. Vanavond nog naar onze Thai en dan morgen op weg naar de Blue Mountains. De eerste week zit er dan op.

1. Lotje:
    3 december 2015
    Klinkt goed! Rustig acclimatiseren. Tijd zat! Mooie foto's. Hier missen jullie niets. Liefs, L.
  2. Agnes & Albert:
    5 december 2015
    lekker lui in het gras mooi allemaal kus agnes